Andra dagen av fastan

Igår var andra dagen som jag fastade. Då drack jag fruktjuice till morgonmål, lite egenlagad buljong till lunch, fruktjuice till middag, honungste och potatisvatten till kvällmål (skivad potatis som fått stå över dagen, sedan silas potatisbitarna bort och man dricker stärkelsevattnet) och förstås massor med vatten däremellan.

Inga hungerskänslor innfann sig förutom riktigt sent igårkväll. Jag firade nämligen en kompis födelsedag efermiddagen/kvällen och sen vi for på bastukväll som drog ut till filmkväll vilket gjorde kvällen ganska lång. Lite huvudvärk upplevde jag även sent på kvällen. Honungste lär hjälpa mot huvudvärken.

Bastubadet var superskönt! Jag har ingen egen bastu här så jag njöt storligen. Dessutom svettas man ju ut en hel del orenheter i kroppen när man bastar. Jag läste faktiskt någonstans att bastu rekommenderas under fastan. Man måste ju bara komma ihåg att dricka tillräckligt vatten efteråt.

Det här verkar ju gå rikigt okej! Bättre än förväntat i alla fall. Jag trodde jag skulle gå och vara hungrig jämt, så som det kändes förra gången när jag juicefastade i cirka tre dar för några år sen. Lite lustigt är det i sociala situationer där mat är involverat. Jag kom (turligt nog?) lite försent till födelsedagskalaset, så de flesta hade redan ätit, men när vi tittade på film (Moulin Rouge!) så knaprade de andra på diverse goda snacks som jag blev lite snål på. Men jag upplevde det ändå inte mitt icke-ätande i en ätande situation som lika konstigt som jag hade föreställt mig.

Idag är en strålande vinterdag, så nu ska jag snart ut och samla D-vitamin!

Passade på att ta en bild när jag släppte in katten. Solen värmer faktiskt idag!

Kommentarer