Bloggutmärkelsen

Jag har äran att berätta att bloggen har blivit tilldelad en bloggutmärkelse av Hanna på Siobhain. Jag blev verkligen glad och överraskad! Hanna delar med sig av sin vardag och kloka funderingar på ett varmt och innerligt sätt. Hon sätter ofta huvudet på spiken och skriver balanserat och genomtänkt. Kika in hos henne och hjälp henne med att fundera ut det som just nu upptar hennes tankar, nämnligen hur man bäst och snabbt fixar kombon hus, bil och baby. Tusen tack för utmärkelsen Hanna!

Så här lät hennes motivering angående min blogg:  För att du engagerar dig i vad som är rätt och fel, inte är rädd för att ta reda på sanningar, för att du inte tolererar orättvisor och för att du fått upp mina ögon för dolda kemikalier. Och för dina kattbilder!


Reglerna för utmärkelsen är
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg

Jag skulle gärna nominera Hanna, men det är kanske inte så konstuktivt så får blir fem andra härliga bloggar. Jag skulle gärna lägga till ännu fler, men det får bli en annan gång.

Heidi på Organized chaos
Enhörnsälskade, sprallig tjej som har stenkoll på ekologiska tips. För att du vet vad du snackar om, är insatt i många olika miiljöfrågor och skriver om det du vet både på bloggen och i tidningar. Dessutom har du alltid en så härlig positiv energi i dina inlägg och en häftig klädstil.

Linneá på Mumin och jag
För att du bjuder på dig själv, din självironiska humor och din öppenhet. Man får ofta fnissa till, tänka till eller tycka till när du fråga om läsarens åsikt. Du har ett skönt förhållningssätt till livet och jag fastnade för din ärlighet och avslappnade sätt.

Maria Österåker på Lev mer på mindre
För dina kloka tankar om ett hållbart sätt att leva, dina inspirerande inlägg om ett mer downshiftat liv och tips på hur man kan göra vardagslivet lite mer ekologiskt. Du har visat mig att det går att leva ett rätt så självförsörjande liv utan att behöva offra sin komfort. Jag gillar dessutom att du skriver om era olika projekt, både lyckade och mindre lyckade.

Charlotta på Hit och dit
För dina utförliga och välformulerade inlägg varvade med humoristiska inlägg om katterna eller barnen. Jag lär mig nästan alltid någonting nytt  när jag är inne på din blogg. För att du är både orädd och rakt på sak. Du är oerhört insatt i ditt ämne och jag gillar att du klara av att ge svar på tal!

Jordliv
För ditt mod, din principsfasthet och reflektioner över hur man inte behöver leva ett Svenssonliv, om man inte vill. Det är fantastiskt intressant att få följa med er resa på andra sidan jordklotet. Du har gett mig hopp om att det är möjligt att följa sina drömmar och leva enligt sina egna ideal.

Kommentarer

m.k.b. sa…
Wow, tack! Vad ärad jag blir! Och så roligt med de andra bloggtipsen, alla låter spännande och jag ska kolla in dem! :-)

/Jordliv
Linnéa sa…
Tack, tack. Vad roligt och vad glad jag blev.
Nu blir jag riktigt stressad. Skall tänka för en gång skull efter. Det finns ju så många bra bloggar. Kram.
heidi sa…
Ååh, tack så mycket Maggie! Vilken fin beskrivning!! :D
Nu måste jag fundera vilka jag ska lägga som tips!