Att älska på nätet

Det skrivs så mycket klokt och fint på nätet. Så jag tänkte slunga er vidare dit ikväll. Just nu är mitt huvud fyllt med idéer och funderingar kring bloggen, efter föreläsningen som Linn, Peppe och Karin hade ikväll. Där träffade jag förövrigt både Christina och Patiperra. Så där bay thö wey.

Här är ett axplock:

Softy påminner oss om hur viktigt det är hur man reagerar när någon säger nåt som är svårt.

Maria på Allt jag har att säga formulerar sig så finurligt om den genetiska driften och österbottniska småbrukare.

Linnea skriver neopoetiskt och Tove Janssoniskt om våren.

En annan Linnea (P.) har kläckt en kul ide om blogghopp.

Smilla gör en intressant analys av orsakerna till att Soini och hans gelikar får härja fritt utan att journalisterna ställer dem mot väggen (jaa okej, lite tillspetsat) och så ett inlägg med massivt fina bilder där hon myntar uttrycket bärstensdryck.

Kommentarer

Å tack, alltid lika härligt med bloggkärlek!
Å tack, alltid lika härligt med bloggkärlek!
Linnéa sa…
Tack, snälla du.
Instämmer med Smilla. Kärleken är störst.
marica sa…
Nu har jag fantastiska länkar att läsa till förmiddagskaffet! Jihuu!
I aim to please u ppl ;)
Peppe sa…
Hej! Roligt att ses i går. Hade gärna pratat en stund med dig.
Tack för föreläsningen Peppe! Joo, det skulle ha varit kul att byta några ord, nästa gång ska jag inte vara blyg :)