På toppen av världen

Bilden har inte så mycket med inlägget att göra. Jag ville bara illustrera texten för att jag har hört att det hör till god bloggton. Så varsågod. Toppen på ett berg och en djup skåra rakt genom berget. Fint.
Godmorgon! Det är måndag och visst känns det som om man är on top of the world! Visst? Va? Inte det? Nej, tyvärr inte här heller. Men kanske man kommer in i rutinerna så småningom. I lunket. Ah, det där vardagslunket som gör att man inte behöver fundera på så mycket annat än att stiga upp, jobba, laga mat, yoga, sova. Okej, nu yogar jag ju inte ens varje dag, men ni fattar. Lunket som gör att augusti blir till september, september till oktober, ljusa morgnar blir till höstkvällar, måndag blir till fredag, hösten blir till vinter och vips har man levt ett halvt liv utan att ens ha funderat över saken.

För att liva upp vardagen lite grann och för att det känns som om jag lite snöat in mig väldigt djupt på mat och hälsa för tillfället och att jag därför behöver lite nya intryck och tankar vill jag träffa ER. Bloggvärlden. Eller i alla fall vårt lilla hörn av bloggvärlden. Kom med på bloggträff vetja!

Kommentarer