Helgen av återkomster

Hej på er! Hoppas ni har haft en underbar helg! Jag har själv haft så kul, så kul igen en gång. Jag vet, yadiyadiyaya, jag beklagar uppräkningen av vad-jag-gjort-i-helgen, men jag orkar inte formulera djupa tankar eller kloka tips idag.

Jag sammanstrålade i Åbo med några vänner och gick på PMMP:s avskedsspelning på torsdagskvällen. Vilken show! Mellan varven hade vi djupa diskussioner om relationer och livets varande. Jag är så tacksam för alla fina, kloka människor som jag har i min närhet. Dessutom blev det hotellfrukost de luxe!

Fredag fortsatte med en runda på stan till olika museer och på kvällen med en återförening med en kär gammal vän, som jag faktiskt höll ett mellanår med efter gymnasiet och åkte till Italien med. Det blev utgång och dans och dessutom träffade jag av en slump på en bekant som jag i tiderna jobbade och reste med i Bahamas och Florida. Helt superduper!

Lördagen tillbringade jag tillsammans med min syster och med bland annat restaurangbesök och vinkväll. Söndagen har gått åt till att lägga pussel med systeryster och sedan kaffebesök med tidigare arbetskamrater och studiekompisar. Nu sitter jag i tåget och är strax hemma i Österbotten igen.

Som ni märker så har jag på senaste tiden inte direkt levt det hälsoliv som jag eftersträvar. Det har varit sena nätter, restaurangbesök, vin och öl och annat förkastligt. På grund av veckans fullspäckade kalender hann jag inte heller alls följa motionsplanen som jag påbörjade för två veckor sedan. Men, det är ingenting som jag direkt har dåligt samvete över. Det måste finnas balans med allt och det betyder för min del att jag inte enbart käkar raw food, att jag alltid skulle gå och lägga mig i tid, dricker den rekommenderade mängden vin under en kväll, tränar då jag planerat göra det oavsett tidtabell och beställer vegetariskt, inhemskt och fairtrade på restaurang. Säkert kan man leva ett liv där det sociala livet stödjer ett liv av goda hälsoval, där balans betyder att man inte behöver göra val som går emot ens målsättningar, men just nu varken är eller vill jag vara där.

EDIT: det känns som om jag inte riktigt fick formulerat det jag ville i det sista stycket innan batteriet tog slut i datorn och jag måste kliva av tåget. Det jag ville säga var väl typ att, eh, även jag gör "ohälsamma" grejer och det är okej för att det är ett av många sätt att njuta av livet.

Åbo.
PMMP på scen.

Kommentarer

Linnéa sa…
Vilket härligt veckoslut. Håller med dig om avstickare i nästa inlägg. Du har haft ett veckoslut med avstickare och njutit av det. Nu kan du med gott samvete vara hurtig igen. :)
Ja, det var det och du har så rätt med samvetet. :) H. livsnjutaren