Blåsvart hår, sminkfritt och ölstopp

Hej från en suddig webcam! 

Så här ser jag ut på en söndag, med lite sminkrester kvar från igår, lite dagen efter överlag och med en ny hårfärg! Jag fick en snilleblixt igår och kom på att jag ville färga håret. Eftersom jag inte använder de vanliga hälsovåndliga kemkaliebomberna som kallas hemmafärgning så använde jag mig av en örtfärgning från Sante naturkosmetik (100% Herbal Hair Color). Inga äckliga starka lukter eller frätande känsla i hårbottnet, istället en mustig örtdoft och en heeel del väntande.

Tidsoptimisten i mig (jag tror den styr cirka 95% av min planeringsförmåga) ropade "Hurrraaa! Det här blir bra och vi har gott om tid!". Mjo, det hade jag ju i och för sig från början, men färgen skulle sitta i minst en timme (jag hade i den 1h 15 minuter) och samtidigt lagade jag långsamt mat, valde omsorgsfullt ut kläder för kvällens utgång, hängde upp lite tvätt och åt sedan i sakta mak middag. Det kanske är onödigt att påpeka att jag anlände litelite försenad till min arbetskompis. Men färgen blev bra tycker jag! Lite väl mycket blåa nyanser ännu, men det fade:ar så småningom och jag gillar den dramatiska svarta färgen.

På tal om fåfänga så har ju Linn och Nadia kört en sminkfri vecka. Jag sminkar mig rätt så sällan och ibland kan det gå veckor utan en gnutta mascara. Men är det kvällsfest och utgång så har jag nog svårt att låta bli sminkpåsen. Jag har inga problem med att gå till jobbet, butiken, på seminarier och möten, träffar med vänner, restaurangbesök och så vidare utan smink, så min sminklösa utmaning skulle i så fall handla om att gå på fest utan kladd i fejset. Men man känner ju sig så fiiin med lite mascara, kajal och ifyllda ögonbryn! Fast ser man på Linn och Nadias bilder så inser man ju att skillnaden utan och med smink snarare ligger i hur man känner sig än i hur man faktiskt ser ut. Och visst är det härligt att lite färg och kladd kan öka på ens självförtroende och gör att man njuter mer av att t.ex. gå på fest. Vilket enkelt sätt att lyfta sig själv!

På tal om fest, jag tycker att jag har besökt nattliga oaser-av-bärnstensdryck-och-dunka-dunka ovanligt ofta på den senaste tiden och inför härmed ölstopp (inte ölstop, höhö) en liten tid framåt. Det var ju det där med balans. Det är så sjuuukt kul att gå ut och och dansa, dansa, dansa och dricka öl med kompisar, men där emellan måste jag också hitta ro och inspirationen att ta hand om min kropp och mitt sinne.


I'm waaatching you! Mwuhahaha!
I balans?

Kommentarer

Nadia sa…
Så sant så! Känner man sig fin så går man också mer rakryggad in i ett rum.
Precis, man får en boost på ett enkelt sätt!
Vad fint det blev med hårfärgen. Jag älskar den där lukten av örter som min hennafärg har. Det och att den faktiskt är mer naturlig för håret känns så himla skönt.

Jag sminkar mig inte så ofta, men jag gillar det och det. Inte för att jag känner mig snyggare, nog för att jag också gör det, men för att jag gillar att finjustera lite drag som ögonbryn, ögondjup och så. Jag skulle nog kunna vara utan, men jag har verkligen inte lust med det. Även om jag inte sminkar mig varje dag, långt ifrån.
Tack! Det blåsvarta har nog fade:at nu, så nu är det mörkbrunt. Mm, det är ju kul att trixa med utseendet.