What would you do if you weren't afraid

Bildkälla.
Allt sedan Malenami bloggade om ett plakat där hon skrivit “What would you do if you weren’t afraid?” har jag gått och tänkt på de orden. Vad skulle jag göra? Liksom Malena, rabblade även min hjärna direkt upp massor med olika saker som jag inte tänkt på att jag faktiskt är lite rädd för att göra. Fascinerande! Mitt första svar på frågan just nu är att resa runt i Asien och att promenera på Kinamuren. Det är inte alls omöjligt, men det kräver lite, ehemm, planering och en spark i baken.

Men jag har inte bara tänkt, jag har också vågat och försökt trotsa rädslan och också själv skrivit upp orden. Små, små saker, såsom att säga till när jag har en åsikt, ta kontakt, gå fram och prata med nån som jag vill lära känna, köpa det där domännamnet, säga ja och så vidare. Önskningar finns, men var är handlingarna?

Vad skulle DU göra om inte du var rädd?
  

Kommentarer

Christina sa…
Vilka djupa frågor så här på kvällskvisten.. Jag skall fundera så återkommer jag med ett blogginlägg till svar. :)
Jaa ett blogginlägg, det ska jag läsa!
Hm, jag är inte så rädd vill jag gärna tro. Men samtidigt så, varför får jag inte till det där med min företagsidé? Kanske är jag rädd att jag inte ska lyckas?

Asien och kinesiska muren låter ju skitcoolt :)
Ja eget företagande kan vara ganska skrämmande. Men kör hårt! :)