Att gå en kurs i reiki

Nu är jag incheckad i verkligheten igen. På stugan där vi var under midsommaren fanns det dåligt med internet, vilket förmodligen gjorde oss alla gott. Jag har dock fortfarande leidon på verkligheten med jobb, pengar, brist på tid och jobb igen. Men jag funderar. Funderar hur ett liv med tid för sånt som känns underbart ser ut. Min inspiration är Underbara Clara och Jonna Jinton.

Det jag egentligen ville tipsa om är en kurs i reiki. Jag kommer i helgen att gå på en kurs i hur man helar med reiki hos Studio Ester på Replot. Kursen går fre, lör, sö. Kom med! Det kommer att bli superintressant!
Reiki är en energibehandlingsmetod som stöder kroppen och tillför energi så att kroppen själv kan läka både fysiskt, psykiskt och andligt. Reiki fungerar djupgående, det kommer åt och behandlar orsaken till symptomen. Det balanserar kroppen och sätter igång blodcirkulationen, ämnesomsättningen och rensar ut gifter och slaggämnen ur kroppen, och ger djup avslappning. Reiki kan hjälpa mot t.ex. stress, sömnlöshet, värk, depression och olika sjukdomstillstånd. Ger harmoni i både kropp och själ. - från Studio Esters FB-sida
Universum levererar förresten som vanligt. Jag hade gått och funderat på att förutom att gå på ett silent retreat i Thailand att jag även i nåt skede under min Asienresa skulle uppsöka nån sorts spirituell helande skolning, såsom reiki. Nå, redan följande vecka efter att jag beslutit mig för att forska mer om var man kan lära sig sånt, så vad händer om jag inte snubblar över en kurs i reiki, som hålls praktiskt taget i min egen bakgård. Underbart.

Kommentarer