Örtte mot förkylning

Glad, sommarklädd och pre-förkyld.
Eftersom jag njöt storligen i sommarkläder av den plötsliga vårvärmen har jag tyvärr spenderat en stor del av veckoslutet dunderförkyld. Synd, väldigt synd. Men fy skam den som gräver ner i sig i soffan, tjuras och kollar igenom en säsong av Sons of Anarchy i feberfrossa och med täppt näsa. Eeh, jaa okej, det gjorde jag kanske till först. 

Efter en liten ensam serenad av tycka-synd-om-sig så grävde jag fram mina huskurer och har inmundigat ingefära och förstås mina egna örtteer. Ett örtte bestående av rölleka, rödklöver och lite maskrosrot är bra mot förkylningar, feber och hosta. Både rölleka och rödklövern är bra mot slembildning och förkylning och rölleka även mot feber. Maskrosroten stöder bland annat matsmältningen och lever. Det är alltid kul att få testa mina produkter i praktiken, även om det innebär att vara lite krasslig. Febern har gått över, men näsan är ännu sisådär. Vett'ja he tar se!

Pssssst, jag ska snart hålla kurs i "Naturens skafferi". Både Vasa- och Jakobstadkurserna är visst fulla, men i Korsholms Arbiskurs finns det ännu några platser.



Kommentarer