Åldersanpassad aktivitet

Det blev en väldigt skojig dag! Jag vet, man borde kanske inte tycka att pulkaåkning är så förfärligt skojigt mera när man är nästan 30 år. Tur man har kompisar som inte är så brydda i etiketter och åldersanpassade aktiviteter. Visst, först kändes det nog lite pinsamt nästan, men vad gör det. Det var glömt sen när man låg där i snödrivan och skrattade. Vi hittade en brant och ostörd backe i Gamla Vasa, vid vallarna.

Ibland slås jag av tanken av mina föräldrar i övre 20-års åldern. Kanske de var lika töntiga som vi är? Liknande samtalsämnen, liknande skämt, liknande fester. I och för sig hade de redan barn i min ålder. Ju äldre jag blir desto mer förstår jag dem och desto mänskligare blir de. Hrm, jag syftar alltså på den där supermänniskan som man trodde att föräldrarna var när man var liten. Då trodde man ju att de visste och kunde allt eller i alla fall det mesta. Visst tror man det fortfarande ibland, heh. Kanske de också kastade sig ut i pulkabacken och inte riktigt alltid visste hur det hela skulle sluta eller om det ens skulle gå bra?

Copyright JukkaBros.

Kommentarer