Veckans synder

Aj, aj, aj. Nu har jag syndat. Big time! Sluta släng mat-kampanjen snackar jag alltså om. Förra veckan har jag "omotiverat" slängt:

- en burk grynost (keso) som jag köpte i slutet av november/början av december och som har gömt sig bakom några andra burkar i månader nu. Ooops.
- kåldolmarna, som jag borde ha satt i frysen och inte bara lämnat åt sitt öde medan jag låg på soffan.
- de där rödbetsskruttarna, som angripits av mögel av några intill liggande morötter som också fick åka i komposten
- en misslyckad sats med början till surdeg
- piroger med ost som inte blev så lyckad. Här försökte jag faktiskt vara vettig och använda upp en kvark och margarin som jag hade i kylskåpet, men tyvärr föll allt på en misslyckad fyllning.

Det här var ett synnligen dåligt, näst intill katastrofalt, resultat. Nu får jag skämmas lite och ta nya tag!

Kommentarer