Marthas kunskap

Jag har helt glömt att nämna att jag i november fick dessa fantastiska Marthatidningar! Fyllda med klokheter och generationers kunskap som fallit i glömska, perspektiv på ekologiskt leverne och behändiga tips. Med andra ord en guldgruva av information för en ekointresserad aspirerande självhushållare som mig.

Ett av Marthaförbundets viktigaste uppgifter är att sprida kunskap, synliggöra kvinnorna i samhället och arbeta för en hållbar livsstil genom medvetna val. Marthaförbundet är en kvinnoorganisation som jobbar med frågor om mat, miljö, relationer, hälsa och gör själv. Jag skulle gärna gå med i någon Marthaförening, men jag har inte ännu heller kommit till skott.
 

Kommentarer

Christina sa…
Jag har också lite funderat på det där med att gå med i en marthaförening, typ ungmartha. Men sen igen så känns det så.. gammaldags. :D Fast man inte borde bry sig om vad andra tycker..
Hanna sa…
Jag tycker ni ska komma med i Veikars Märthorna! Garanterat självhushållmings och ekoinfluerat å trevliga människor. Säger jag så här på förhand innan jag själv ens har börjat.
Christina: Jag har lite samma dilemma som dig, vet inte riktigt var jag hör hemma.

Hanna: Jaajoo, men det är lite på fel sida om Korsholm för min del. Annars vore Veikars och Älvbyarna ett superbra alternativ.
Martha sa…

Roligt att också du gillar våra broschyrer och tidningar!
Visst ska ni bli Marthor om ni är intresserade! Marthorna är både äldre och yngre, men den största gruppen av nya marthor i Österbotten är i åldern 30 till 40 år!
Det finns nystartade grupper på alla håll i Korsholm; Veikars, Karperö, Smedsby, Solf, Södra Vallgrund osv! Hör av dig så kan jag berätta mera!