Raw food fasta - dag 2 och 3

Jag glömde bort att rapportera angånde min pågående raw food fasta. Fastan fortsatte på tisdagen i samma stil som dag ett med bärsmoothie till frukost och till lunch/middag kinakålsallad med avokado, paprika, grantaäppel, lime, vårlök, groddar, blomkål, soltorkade tomater och inlagd vitlök. Kvällsmålet bestod av frukt. Till mellanmål under dagen åt jag salta kålchips.

Med risk för att upprepa mig så började jag även den tredje raw food fastan med en bärsmoothie av lingon, röda vinbär, nässlor, havtornssaft, vatten, chiafrön och lite honung. Lunchen/middagen bestod av en exakt likadan sallad som dagen innan minus groddarna. Till mellanmål drack jag egenpressad juice av apelsin, morot, vitkål, grönkål och lite groddar. Kvällsmålet bestod av en jordgubbssmoothie. Sen har jag föröskt att dricka tillräckligt vatten också.

Effekterna av fastan har hittills varit pigghet och att linjerna på min tunga har blivit färre och mindre. Jag snackar alltså om de där hacken och linjerna på tungan som vi alla har och som visar på brister i kroppen. Det kan handlar om vitamin- eller mineralbrist, sömnbrist eller någon annan obalans i kroppen. Sällan eller aldrig är kroppen helt i balans, så i princip är det helt okej med lite streck på tungan. Mina linjer har i alla fall blivit avsevärt mindre, bara några millimeter långa, under denna raw food fasta.

Kommentarer

Linn sa…
Ahaa, det var DÄRFÖR som akupunktören jag gick till förut brukade vilja titta på min tunga. Alltid lär man sig nåt nytt :)
Hehe, så bra :) Hoppas du har det fint Linn!
Inte visste jag att de hade någon betydelse de där vecken. Hm, inte en dag utan att man lär sig något nytt :)