Meditationsupplevelse med varma händer

Coolt. Jag mediterade nyss och hade ett jäkla bra flow. Mina händer blev alldeles varma och det började kittla eller picka i dem. De började även litelite och sakta dras eller stiga uppåt av sig själva, men tiden tog slut innan det hände. Jag googlade givetvis genast och hittade också givetvis tusentriljoner olika svar.

Det som verkar mest sannolikt är att energin samlades i mina händer eftersom det är genom dem som energin brukar flöda. En annan förklaring är att någonting "rättas" till i kroppen och därför blir det extra varmt. Det senare skulle dock vara mer logiskt om det blev varmt vid ett visst chakra... Ingenting att vara rädd för eller glorifiera i varje fall, men coolt att jag hittade koncentrationen och flowet. Att meditera med bara ett mantra är svårt tycker jag.

Kommentarer

Linnéa sa…
Snärtigt, så häftigt. Fast jag får spunk när mellanslagstangenten inte funkar.
Att meditera är underskattat, verkligen. Man kan känna så otroligt mycket coola saker under en meditation. Det gör att jag bara vill göra det mer och mer.
Linnea: indeed, indeed.
Linda: ja, man blir lite hooked. Satt faktiskt och mediterade en hel timme igår för det kändes så bra.