Ostrukturerade tankar: 3 saker

Goooood fredag gott folk!

1. Sköna vibbar
Idag började jag dagen med lite meditation. Det var ett väldigt, väldigt rofullt och skönt sätt att börja dagen. Knappast nåt jag har tålamod till varje dag, men periodvis i alla fall. Mina armmuskler är lite stela och ömma från gårdagens ashtangayoga på Wasa Yoga Center, men ack så skönt även det var. Och skönare blir det bara, för idag jag ska till Tiinan Kauneushuone på reiki energibehandling. Jag fick ett presentkort dit som födelsedagsgåva av en hög med härliga vänner. Hihihi, jag vet, nu himlar ni med ögonen och undrar "Kan man bli MER hippie än det där??". Det är jag övertygad om att man kan och jag ser fram emot att se hur det känns. Jag har aldrig tidigare gått på nån dylik behandling, men jag är övertygad om att vi utöver våra lemmar, kött och blod består av energi. Varför skulle inte även den behöva massage och rening?

2. Kaos
Jag tog det där populära testet som tvinnar på Facebook om man har en vänster- eller högerorienterad hjärna. Jag blev mer höger med procenterna 66% höger och 34% vänster. Det indikerar att man har mer böjelser för kaos (I love it! Eller liksom det som kaos är: flow, liv, synergi!), kreativitet, intuition, fantasi, bilder och nyfikenhet än för vänsterhjärnornas strategi, rationalitet, logik, språk, regler och detaljer. Men världen är ju inte svart och vit.

3. Kontext och kön
Jag har inga söta bilder på katter idag, men istället tänkte jag servera er ett superbra videoklipp. Som Charlotte sa på Facebook "Det här klippet beskriver så oerhört bra hur vi genom kontext skapar kön. Och hur kvinnliga makthavares inflytande inte ses som lika självklart som manliga ditos." Se och beundra.

Kommentarer