Solen i horisonten

24.11.2013
Idag har solen hängt just ovanför horisonten hela dagen. Ack, denna november. Jag minns hur det såg helt annorlunda, men ändå liknande ut på väg hemåt i juli efter en 30-årsfest i Södra Finland. Vi körde och körde allt längre norrut, men solen hängde envist kvar med oss trots att klockan var långt in på kvällen; nästan natt.

"I landet där solen inte går ner <3 Trots att vi kör tillbaka allt längre norrut och minuterna rinner iväg hänger solen envist kvar i horisonten." 7.7.2013.
När jag gick igenom arkivet för att hitta inlägg som jag kunde lägga till under etiketten "naturens skafferi" hittade jag denna hyllning till våren. Jag ska försöka minnas att ljuset, den spirande grönskan, energin och pirret tids nog återvänder. Tills dess ska jag försöka njuta av mörkret, myset och allt som verkar vara så stilla och sovande. Fortfarande önskar jag action och framsteg, men jag får väl bara ge mig till tåls.

Kommentarer