Tålamodet som tryter


Den här sången, Patience av Take That, snurrar på repeat ikväll. Jag brukar annars inte lyssna på repeat, bara ibland om det är en riktigt bra låt och då blir det max fyra-fem lyssningar, men nu bara flyter jag med i flowet och lyssnar om och om igen.

Tålamod. Jaa, det borde jag ha nu. Tålamod. Att låta saker ske, i sin egen takt, att vänta tills rätt tidpunkt infinner sig. Men jag har inget tålamod alls just nu. Helst skulle jag bara rusa fram, fort fort fort, stånga mig fram som en oxe (fast vi påstås ju ha ett oändligt bra tålamod) och bara köra på. Tuta och köra och göra allt på en gång, nu genast! Problemet är väl bara att jag inte vet exakt vartåt jag är på väg ännu. Men det jag vet är, att allt måste få ta sin tid och även jag måste få bli redo, vilket jag inte är. Men jag skulle inte orka vänta. Jag vill ha action, framsteg och resultat nu!

...och så kollar jag in på Facebook och det första som jag ser är en "livsvisdom" som säger "Everything you need will come to you... at the perfect time". Äh, jaa jaa, I get the message.

Kommentarer

Softy sa…
Ååååh. Hahahahaa. Förlåt. men måste skratta. Vi är så lika du och jag. Känner VÄLDIGT bra igen mig själv i det du skriver. Tålamod. Vem har tid för sånt?!
Haha! :D Det är så KONSTIGT hur mycket likheter som verkar finnas, iaf i nätversionerna av oss. :D