Tips om vad som händer i nejden

  1. Julmarknad på Replot imorgon (23.11) med presenter, hantverk och annat hemlagat. Själv kommer jag att finnas där för att sälja örter och torkade "ogräs".
  2. Föreläsning och debattkväll om kvinnovåld. Kvinnoförbundet i Korsholm ordnar i samarbete med Korsholms vuxeninstitut en föreläsning "FN-dagen mot kvinnovåld. Sprid ljus, inte våld" på måndagen 25.11 kl. 18.30. Ett aktuellt och intressant ämne. Anmälan här.
  3. Julpyssel de luxe: workshop i halmhimmel. Österbottens museum ordnar en kurs i hur man gör halmhimmlar. Ultimata julpysselt juh! Jag tycker halmhimmlar är så himla mysiga, trots att jag själv aldrig haft en.
  4. Temakväll om konkreta sätt att hitta inre lugn ordnas på Kruska café i Jakobstad nu på söndag 24.11 kl. 14. Lite för lång väg för mig, så jag tror jag nöjer mig och fortsätter med Deepak och Oprahs 21-dagars meditation.

Kommentarer