Dag två av fastan, våren 2014

Den andra fastedagen är nu över. Jag skrev först i misstag fest istället för faste, men det kan jag väl inte direkt påstå att det känns som. Även om det inte heller är en pina.

Juicerna har av någon anledning smakat bättre idag än första dagen. Jag var hungrig direkt på morgonen när jag vaknade, men hungern stillades snabbt med lite vatten och juice. Innan jag drack morgonens örtte gjorde jag under en timmes tid ett helt (!) pass med ashtangayoga. Jag gick in med attityden att jag gör så mycket som jag orkar och känner och tydligen kände jag för att göra ganska mycket yoga. Skööönt! Men handleden gjorde fortfarande lite ont. 

På jobbet var jag ganska alert och pigg och hungern hölls borta med juice och grönsaksbuljong. Trots att jag drack örtte även på eftermiddagens kaffepaus kände jag mig plötsligt lite hungrig, så jag gjorde en extra kopp sprängticka och blandade i lite houng. Det kändes genast bättre. Men nu undrar jag, "fuskade" jag nu när jag dricker sånt som inte finns med i schemat? Njäh.

På kvällen gick jag på ett seminarium i jobbets tecken och där serverade gratis smörgåsar, kaffe och frukt. Åh! Jag iddes inte ens gå till cafeterian för att småprata med kolleger, för det kändes onödigt att utsätta mig för dofterna och frestelsen. Jag gick istället direkt till föreläsningssalen och väntade. Det harmade faktiskt lite grann.

Jahapp, där var en fulblogg av vad jag gjort idag. Oh well, jag vill i alla fall skriva ner intryck och dagsprogram för det är kul att jämföra med föregående år. Och jag lovar, jag ska blogga om annat än fasta. Snart.

Kommentarer