Today is the rest of...

Idag kör jag igång med en tre veckors raw food-period. Jag försöker att följa Erica Palmcrantz Aziz schema från boken Raw Food - ett lättare liv på tre veckor, men det har redan, ehemm, vid frukost visat sig vara utmanande. Jag skulle egentligen göra en gröt av selleri, päron, kiwi och ingefära, men mixern var ännu odiskad från helgens raw food lasagne och så hade jag inte heller köpt några päron. Så jag åt istället två kiwin (de är i säsong nu och är jättegoda!), en apelsin och en bit bladselleri (och två bitar mörk ekochoklad). Hrm. Middagen ikväll kommer också att avvika från schemat, eftersom jag måste äta upp resterna från den nyss nämnda lasagnen.

Det enda som följer schemat hittills är lunchen, eftersom den består av sallad som man får variera fritt enligt utbud och smak. Till lunch äter jag, som vanligt den här tiden på året, kålsallad av vitkål, morötter, äpple och surkål med lite dressing av balasamico, olja, salt och senap. Klimatsmart säsongsmat så det förslår.

Vad tror ni? Kommer jag att kunna följa schemat?

Kommentarer

Lotta sa…
Oj, vad jag blev sugen på den där kålsalladen... och så kom jag just hem från butiken, utan kål i korgen... Tror nog du klarar det fint förutsatt att du får inhalera lite choklad då och då. ;) Jag hittade en jättegod choklad som endast innehöll Stevia som sötningsmedel, som blivit min nya favorit. Synd bara att plattan är så fruktansvärt liten.
Hmm... hur gör man gröt på selleri, päron, kiwi och ingefära? Som äppelmos ungefär eller? Måste det mixas? Berätta! =) De låter gott men ovanligt! =)
Lotta: Heh inhalation av choklad hör nog säkert till schemat. Åh, vad var det för märke på den?

Sabine: tja, det ska mixas till en grötlik konsistens tillsammans med vatten, men ja, det blir väl nog mer äppelmos än gröt misstänker jag. ;)