Kalasmat - fröknäckebröd

En tupp från Lissabon, fröknäckebröd och hälsosamma snacks (åt barnen).
Till mitt lilla födelsedagskalas i helgen lagade jag fröknäckebröd enligt två olika recept. Båda versionerna blev riktigt goda! Det ena gjorde jag enligt recept på bloggen "56kilo", men jag hade inte vallmofrön så jag tog mer chiafrön och solrosfrön samt hade jag inte heller fiberhusk så det blev mer pofiber istället.Det andra receptet tog jag från bloggen "Den vassaste kniven", men där hade jag inte majsmjöl så jag tog bovetemjöl istället.

Jag rekommenderar båda recepten. Busenkelt att tillaga också! Det med anis och fänkål från 56kilo smakade mer, men det höll inte ihop lika bra som det andra. För att få knäckisarna så tunna som möjligt bredde jag ut en klick på ett bakplåtspapper och täckte det med ytterligare ett bakplåtspapper och kavlade sedan ut massan.  Mm-hmm!
Fröknäckebröd i två varianter.

Kommentarer