Från bananlådelager till hem

Hallå i stugan! Och då menar jag faktiskt bokstavligen stugan. Jag har ju inte gett upp blogganden, på inga sätt och vis, men jag har bara varit lite upptaget med att försöka förvandla det här nedan till ett hem med ett minimalt antal banalådor som skräpar omkring. Det går sådär. Eller ganska bra nog egentligen!

Fiilisen är god, trots lådmängden. Jag trivs enormt bra i mitt nya hem, men det tar tiiiihhiiid att packa upp och leta möbler (och sen leja släpkärra och bärhjälp för att få hem dessa möbler).


Före.

Eft... in progress.

Eftersom jag inte har kapacitet att producera egna tankar så surfar jag mest runt och nickar och hummar med mina medsystrar. Här är några tips på humm-värda inlägg:

  • Grön i Åbo skriver om hur ekologiska val inte är förunnade dom rika och priviligerade. Jag skulle kasta mig in i debatten om "Varför använder du plats, om du nu är så ekologisk av dig, vah vah??" om jag inte hade så många bananlådor i mitt hem.
  • Linnea tycker det är skönt att det blivit svalare så männen kan sluta att dra uppmärksamhet till sina kroppar för att sedan gnälla om att vi kvinnor ger dem den uppmärksamheten. Märklig masshysteri. Jag skulle ge mig hän åt hennes härliga ironi om inte jag hade så många bananlådor att tömma...

  • En pappa med två "små" barn på 8 och 10 år har fattat hur tungt det är att vara ensam hemma med barnen så att han vill ge sin fru en medalj, massage och SodaStreamer som tack och folk hyllar denna man som en hjälte så att till och med kvällblaskorna skriver om honom. Hej 2016! Hur skulle det vara med lite jämställdhet istället för en medalj? Hur sarkastisk eller ironisk hans text än ämnade att vara så stinker det unkna könsroller på lång väg. Jag skulle sätta igång feministfläkten om inte de där jädrans bananlådorna....
  • Caroline berättar hur vi ska fånga norrsken på bild. Åh, jag ser verkligen inte fram emot kylan och mörkret, men åh, ÅH, jag får se "mina" stjärnor snart igen. Bara jag har packat upp bananlådorna först...

Må gott mina små banaflugor!

Kommentarer

Pernilla sa…
oj så mysigt!!!
Carola sa…
Ser nog så hemtrevligt ut!
Tack för kommentarerna! :) Blir nog riktigt, riktigt mysigt och hemtrevligt ännu.