Kurser i naturens vilda skafferi

ICKE-ätbara ängblommor. Giftigt värre. Hm, med nämare eftertanke inte världens mest lyckade bildval denna gång...
Förresten, jag drar samma kurser som jag drog förra året i naturens skafferi både i Vasa och Jakobstad. Det är samma koncept som förra året med tre olika helheter: 1) sprängticka 2) nässla, björk, gran 3) ängens blommor och gräs.

Kursen handlar alltså om hur man kan dra nytta av de vanligaste ogräsen och växterna/träden som vi har: maskros, gran, björk, nässlor, klöver, harsyra, rölleka, kirskål med mera.

Kursen består av en teoretisk del och en praktisk del. Först berättar jag om dagens tema och sedan tilllagar vi nåt med den eller de ingredienserna. Inga exkursioner i naturen, eftersom det är lite för omständigt. Jag samlar istället in det vi behöver på förhand. Kanske jag kunde ordna en naturvandring också i nåt skede, utanför kursens ramar.

Platserna till Jakobstadskursen är visst fyllda redan, men i Vasa finns det ännu rum.

Kommentarer