Intervjuad i podden "Våga satsa"

I podden Våga satsa pratade jag nyligen med Malin Båtmästar från bloggen Malins driftigheter. Podden handlar om företagande ur olika synvinklar och är en del av yrkesskolan YA!s projekt med samma namn som podden. Malin pratar med olika företagare och deras idéer och vilka vägar de gått, även ibland vilka fallgropar som kan finnas.

I det här avsnittet stod jag för en företagardröm i startskottet. Fem-före-företagare liksom.

Jag har ju tänkt och funderat länge på att göra någonting mer av mina vilda växter och tankarna om hållbarhet och är nu på randen av att starta eget firmanamn. Jag jobbar nog fortfarande med mitt dagsjobb på museet och ämnar också fortsätta med det, men jag vill samtidigt lägga ner mer tid och energi på det här som jag håller så kärt: mina vilda växter från naturens skafferi.

I poddavsnittet pratar jag om hur min affärsidé ser ut, filosofin bakom, mina drömmar om framtiden och vad jag är rädd för när det kommer till företagande. Som den idéspruta som Malin är så kommer hon med en och annan god idé om hur jag kunde vidareutveckla mig som företagare. Härligt!

Ta och lyssna på avnittet HÄR!


I ett hav av nässlor och andra goda ogräs.
Foto: Heidi Hendersson

Kommentarer